Followers

Monday, October 5, 2009

.:: KENANGAN BERSAMA ::.

Masa program alumni raya ke 7 hari tu, seronok sangat coz dapat jumpa kengkawan lama, yang dah setahun lebih jugak la tak jumpa. Antaranya, dayu,dayah ramdan dan dayah pono. Biasanya dengan dayah pono bermesej je, tapi hari tu dapat jumpa alangkah gembiranya... Masa raya ke tujuh tu, batch aku yang datang program alumni ni adalah dalam lebih kurang 20 orang, tapi yang aku dapat jumpa hanya faris, fikri,acap, jue, azwa, dayah pono, dayah ramdan, n dayu je. Kengkawan lain aku x dapat jumpa, aku hanya dapat tengok dari jauh je sebab dyorang tak masuk dewan. Lagipun masa tu aku agak sibuk jugak menguruskan fail setiausaha dan maklumat yang perlu aku bentangkan dalam mesyuarat agung alumni kali pertama itu.

Sepatutnya s/u aku yang kena bentang maklumat tu, tapi terdapat masalah pada malam sebelum kejadian masa ktorg sibuk kemas kewan, kami tidak dapat mencari siapa yang layak untuk menjadi pengerusi tetap dalam mesyuarat agung esok . YDP mengatakan hanya seorang yang mampu menolong kami dan mempunyai pengalaman dalam mesyuarat agung iaitu setiausaha jawatankuasa penaja, dengan rela hati terpaksalah aku mengambil alih tugas setiausaha dalam membentangkan laporan walaupun aku takde pengalaman. Bagi aku ini lah masa untuk menimba pengalaman, dan ydp, s/u n bendahari sentiasa bantu aku. Aku dah anggap dyorg macam adik beradik. kalau berpesatuan kita anggap kita semua macam adik beradik kerja pun mudahkan... tapi kita kene pandaila jaga batas2....

kat bawah ni gambar kengkawan aku yang datang program, gambar ni pun sebenarnya aku ambik dari blog kawan aku fikri, maklumlah aku mana sempat nak ambik-ambik gambar ni...hehehe





kat bawah ni pulak gambar masa ktorg sibuk kemas dewan sehari sebelum program, yang mana ktorg ahli jawatankuasa penaja bekerjasama dari batch 2004-2008.


ni gambar ali ajwad selaku penyelaras program yang tak senang duduk sebab banyak benda tak settle lagi, ni pun dy tengah tekan ayat nak wat ucapan untuk pengerusi majlis yang manja nak kene buatkan teks plak 2 ( k.maria n ziana )

masa ni aku pulak tengah sibuk semak laporan2 yang perlu dibentangkan keesokan hari


hafiz norok selaku bendahari sibuk dengan kerjanya menyiapkan laporan kewangan yang perlu dibentangkan keesokkan hari, sama la macam aku... mesti tengah pening kepala tu, tengoklah persekitaran dia yang bersepah tu..huhuhu

ni kak maria n k.fany yang sibuk menghias dewan dan di bantu oleh faris yang boleh dikatakan agak kepenatan coz dy yang kene panjat2, cantikkan...ada bakat terpendam gak dyorg ni...

masa ni zianah, asma' n adik khairullah sibuk kemas dewan jamuan makan...
budak lelaki lain ada yang angkat kerusi, dan macam2 lagilah...

masa ni memang agak kepenatan jugak bayangkanlah dari kul 4 ktorg mula sampailah nak dekat kol 12 x siap lagi...nasib baik malam lepas isyak adalah geng2 2004 datang membantu... hilang sikit beban...

pepun seronok dapat bekerjasama dengan korang semua, daripada tak pernah tegur pun boleh bertegur, itulah natijahnya apabila kita bekerjasama kan :)

bila program berakhir aku rasa sedih sangat sebab terpaksa berpisah dengan semua, sebabnya malam tu aku dah kena balik UDM... lagi sedih bila ingat mantan bendahari nak terbang jauh, yelah sepanjang bekerjasama banyak ilmu dan nasihat yang aku dapat dari dia...pepun syukran jazilan ye hafiz... masa hafiz nak terbang hari rabu tu tak dapat nak anta maklumlah ada kuliah masa tu, pepun ada gak kengkawan yang hantar hafiz.

akhir sekali aku nak ucapkan ribuan kemaafan dan terima kasih kepada semua yang terlibat dalam menjayakan program ni.....

No comments: