Followers

Monday, October 26, 2009

Jauh perjalanan telahku jelajahi...bersama 5 sahabat yang sentiasa disisi...


Bersama saf kepimpinan KPIJ di UIA

kat maktabah UIA

bergambar kenangan bersama k.liza sebelum berangkat ke UIA

3 dara pingitan yang tidak serik bergambar walaupun panas terik demi keindahan di USIM


kat USIM



Saat manis berjumpa sahabat lama ( ex-Bugisiah 06 )

Muka penat, kat Kolej Za'ba ( UKM ) tunggu driver makan

sahabat yang sanggup melayan kami,
zati, tq kerana melayan ktorg walaupun esok dah final



keindahan UKM

Kolej Dato' Onn UKM


Kolej Tun Perak (UPM)


lama tak jumpa rindu terubat

kereta kancil yang merun 2 kenderaan kami melancong ke 4 IPTA

depan kolej kakak jue

hari mahabbah di UIA


Satu semangat yang tinggi, ukhuwwah yang kuat,
walaupun lagi beberapa hari final mereka masih dapat mengadakan aktiviti seperti ini, ukhuwwah sebegini yang aku inginkan

di sini aku dan sahabat dapat melihat budaya mahasiswa-mahasiswi UIA, yang penuh dengan semangat tak kira bersukan, bepersatuan, bersahabat dan sebagainya.

sebelum program bermula, sempat lagi bergambar buat kenangan

di bustop law UIA sementara menunggu pemandu pelancong yang akan membawa kami jaulah KL

Sahabatku, terima kasih atas layanan sepanjang kami di UIA


Semangat nak gi tengok akak n abang2 bersukan

makan tengahari kat cafe UIA setelah bersama barisan KPIJ yang muslimat

22-25/11/09 satu program telah diadakan anjuran KPIJ, memandangkan waktu tu free aku telah buat keputusan untuk ke sana bersama 2 orang sahabat ( jue dan zida ). Pertama naik bas dengan dyorg gi KL, ktorg bertolak dari ganu kul 10.30 malam dan sampai bustend putra dalam kul 4 lebih. Sampai sana YDP ambik bawa gi sarapan dulu sebelum gi umah k.akma. Pagi tu ktorg dijemput jaulah UIA.... kami dibawa oleh ayaanda YDP KPIJ jaulah di UIA, kami dapat melihat mahallah2 muslimin dan muslimat. Selepas itu kami dibawa masuk ke dalam maktabah UIA yang penuh dengan buku2 dan kecanggihan terserlah di dalamnya.

Selepas itu kami dibawa oleh seorang sahabat ke tempat program, walaupun jauh perjalanan di malam hari, semangat yang tinggi tidak menghalagi kami 3 sahabat dari UDM ingin mengikuti program yang dijalankan. Walaupun agak keletihan kami dapat mengikuti program sehingga selesai.

Setelah selesai program kami dibawa oleh sahabat menaiki tangga batu caves UIA, penat tidak terkata, keletihan jelas dimuka, tetapi demi keinginan mendapatkan katil untuk merehatkan badan, tangga yang tinggi sanggup kami daki..hehehe..

Malam tu kami rancang untuk jaulah UIA terbantut, kerana selepas isyak semua dah nampak keletihan, hasrat di hati dibatalkan, kerana tilam yang empuk lagi diminati ketika itu.

Keesokkan pagi kami bangun dengan penuh semangat, kerana ingin berjalan2, walaupun air yang sejuk pada pagi tu tetap kami layankan, yaumul mahabbah telah diadakan oleh penganjur dan dihadiri oleh barisan kepimpinan KPIJ dan ahli. Seronok melihat mereka bersuka ria.

Jam 9.30 seperti yang dirancang, kami memulakan perjalanan ke UPM untuk melawat sahabat dan melihat permandangan di sana. Tanpa disangka sahabat yang memandu ingin pergi ke UKM, dapatlah kami melihat dan berjumpa sahabat2 di UKM. Di UKM walaupun keadaan kesihatan tidak begitu baik, seorang sahabat sanggup untuk melantak ABC demi mencapai kepuasan di hati..hehehe...

Ku rasakan UKM destinasi terakhir, rupa-rupanya tidak, pemandu pelncong sanggup membawa kami ke USIM. Dapatlah kami melihat dan melawat sahabt di USIM..

Sepanjang perjalanan, aku dapat mengerti erti sahabat...
Terima kasih kepada semua sahabat yang sanggup bawa kami berjalan, melayan kerenah kami, korban masa, tenaga dan harta demi memenuhi keinginan kami, jasa kalian hanya Allah yang dapat membalasnya.

Salam mahabbah buat kalian, terima kasih atas segalanya.

3 comments:

seputeh Qaseh said...

kite da lame knl..
tp knl ats nama je..pandang,senyum..
tp x pernah bicara tu kluar..
kuasa ALLAH, skarang kite dpertemukan lg mungkin untk mmbina ukhwah baru yg lbih rapat..sampai org ingt kite da lame kawan..hakikatnya perkenalan tu br setahun jagung..benarlah..
sahabat itu segalanya dlm hidup kite..

izzat89 said...

btol 2 seputeh qaseh..blh tau x..siapa ye gerangan seputeh qaseh ni??
quriousity la..huhu...MJ jugak la kn..

روسمياتي بنت حاج بيلاء said...

ye..MJ..tapi nama biarlah rahsia..nak tw cari ea..