Followers

Tuesday, November 30, 2010

Jom Belajar Cakap Cina _ Siri 2

Sekadar perkongsian ilmu buat semua....  

Wo : SAYA

Wo jiao MEI GUI @ RUSI (ROSMIYATI). Wo de jia zai Roufo. Wo you baba, mama, he 15 xiongdi jiemei. Wo de baba jiao Hj Billak Bin Hj Dumang, wo de baba qushi le. Wo de mama jiao Siti Zubaidah Bte Ali, ta shi yi ge jiating zhufu. Wo de jiejie jiao Cherifah, Khadijah, Rukiah, Khairiah, Rusnaini, Hasmah, Khairunnisak he Mariah. Tamen hen piaoliang. Tamen shi laoshi@jiaoshi. Wo de gege jiao Mohd Noh, Samsuden he Mohd Amin. Tamen hen yingjun. Tamen shi laoshi@jiaoshi ye. Wo de meimei shi xuesheng zai Mala Gongsi Daxue nianshu, ta jiao Sukemawati. Wo de meimei zai xiaoxue nianshu jiao Nor Pitri Aini, ta hen congming. Wo didi jiao Abdul Rahman Rahimi. Ta hen yingjun. Ta shi xiaoxue nianshu.

Wo jinnian 21 sui, wo de shengri shi 7 yue 12 hao. Wo shi xuesheng, wo zai UniSZA Daxue nianshu. Wo xihuan ting yinyue. You kong de shihou, wo changchang kan dianshi. Wo ai wo de jia ren.

Nama saya Rosmiyati. Saya berasal daripada Johor. Saya mempunyai ayah, mak dan 15 orang adik beradik. Nama ayah saya Hj Billak Bin Hj Dumang. Ayah saya telah meninggal dunia. Mak saya bernama Siti Zubaidah Bte Ali, dia seorang suri rumah. Kakak saya bernama  Cherifah, Khadijah, Rukiah, Khairiah, Rusnaini, Hasmah, Khairunnisak dan  Mariah. Mereka sangat cantik. Mereka ialah guru. Abang saya bernama  Mohd Noh, Samsuden dan Mohd Amin. Mereka sangat kacak. Mereka juga guru. Adik perempuan saya seorang penuntut di Universiti Teknologi Mara, nama dia Sukemawati. Adik perempuan saya yang sekolah rendah namanya Nur Pitri Aini. Dia sangat bijak. Adik lelaki saya Abdul Rahman Rahimi. Dia sangat kacak. Dia seorang pelajar sekolah rendah. 

Saya berumur 21 tahun, saya lahir pada 12 Julai. Saya seorang penuntut. Saya belajar di UniSZA. Saya suka mendengar muzik. Bila ada masa lapang saya suka menonton televisyen. Saya sayang keluarga saya.

No comments: