Followers

Wednesday, November 11, 2009

andai kau terguris..

sahabat...
kita bagaikan adik beradik...
kemana sahaja kita selalu bersama
tetapi kali ini, tanpaku sedar aku telah melukaimu...

andai kau terguris, maafkanlah aku...
aku hanya manusia biasa...
yang tidak lari dari membuat kesilapan...

aku tiada kekuatan untuk memujukmu...
kerana aku bukan seorang yang pandai memujuk...


lirik lagu ini ku tujukan buatmu sahabat

Selama ini ku mencari - cari
Teman yang sejati
Buat menemani Perjuangan suci

Bersyukur kini pada-Mu Ilahi
Teman yang dicari selama ini
Telah kutemui

Dengannya disisi Perjuangan ini
Tenang di harungi Bertambah murni
kasih Illahi

Kepada Mu Allah
Kupanjatkan doa
Agar berkekalan kasih sayang kita

Kepada Mu Teman
Kupohon sokongan Pengorbanan dan pengertian
Telah kuungkapkan segala - galanya

Kepada Mu Allah Kupohon restu-Mu
Agar kita kekal bersatu

Kepada Mu Teman
Teruskan perjuangan Pengorbanan dan kesetiaan
Telah kuungkapkan segala - galanya
Itulah tandanya Kejujuran kita
a.. a.. a.....

Kumencari - cari teman yang sejati
Buat menemani perjuangan suci
o.. o... a.. a....

4 comments:

oRkEd PuTiH said...

salam..susahakn nk jage hati kwn nie..
kdg2 kte rase kte dh lakukn yg terbek tok diri die..
tp die x perasan n x hargai..
kdg2 niat kte nk bergurau..
tp die slh tfsiran..
lumrah dlm berkwn kn...
asik nk jge hati kwn,
hati kite sape nk jge ek??????
so..pk2 la...
kite nie manusia biase..
ada kekurgn n klbihan..
sdih kn bl pk psl kwn nie...
=(...
erm....

Anonymous said...

memg sdey n susah nak jge ati kawan..

tapi pepun biarlah yang berlaku memberi kesedarn pada kita semua...

kadang2 kte asyik terfikir nak jaga ati kawan je,
tak nak dy terguris...

tapi kadang2 ianya terjd tanpa kte rancang...

contohnye...
kte niat gurau je dgn dy,
tapi dy salah tafsir...
makan ati...
senyap seketika
layan hati yang lara...

kadang2 bila dah jd mcm ni..
kte kene pk gak ape punca...
adakah betul kte yg salah

atau dy yang terlalu sensitif...

tapi xpe, mungkin ada hikmah dari ape yg berlaku, sebab lepas ni mesti korang akan rasa bila nak gurau lagi macam ni...

eh x boleh dy tu sensitif bek jgn buat, nanti gaduh lagi..hehehe...

pepun korg ambiklah pengajaran dari ape yg berlaku...

روسمياتي بنت حاج بيلاء said...

THANKS PADA SAHABAT YANG KOMEN...

CUMA NAK BG KATA2 BUAT RENUNGAN...

JIKA ANDA BERSAHABAT BERSIAPLAH UNTUK BERKORBAN DEMI SAHABAT ANDA TERSEBUT, JIKA ANDA BERMUSUHAN DENGAN SAHABAT ANDA BERSIAPLAH UNTUK MENGALAH DEMI PERSAHABATAN KALIAN.

pUteh.. said...

emmm..
1000 senyuman belom tentu menawan hati..
1 jelingan sudah cukup menmbulkan rasa benci..
membina mengambil masa..
meruntuh sekelip mata..
semoga ukwah yang terbina ini akan terus terjaga..
kerana kawan tu selamanya..('',)