Followers

Friday, November 13, 2009

aku dan dia...


Dingin lagi antara kami...
tiada lagi gelak ketawa..
tiada lagi gurau senda...
tiada lagi laungan manja...
tiada lagi makan bersama...
semuanya tinggal memori...
yang masih kekal di lubuk hati...

aku di sini...
dan dia di sana...
masing-masing menyepi..
masing-masing membawa diri...
dia membawa kemarahan...
aku membawa keegoan...

kadangkala di saat insan lain di alam mimpi...
mengalir air mata mengenang memori bersama...
saat suka duka bersama...
saat ke medan pengajian bersama...
saat menghadapi peperiksaan bersama...
saat makan bersama...
saat jalan bersama...
segala-galanya bersama...

kini...
aku dihadapan dia dibelakang...
aku dikiri dia dikanan...

saat bersama seketika
aku dapat melihat raut wajahnya
walaupun di dalam kegelapan malam,
telah beberapa hari tidak kedengaran suaranya...
masihkan kemarahan bersamanya
ataukah kesedihan yang melanda...

mungkin....
tatkala saat bersama kembali...
tiada lagi gurauan seperti dulu...
segala-galanya berubah...

Ya Allah besarnya dugaan yang kau berikan kepada kami pada kali ini...
amat sukar bagiku untuk menghadapinya...
tetapi akan ku cuba leraikan kembali segala-galanya...
walaupun pahit bagai hempedu...
tetapi aku memerlukan masa Ya Allah...
Kau berikanlah aku kekuatan..
jauhkanlah aku dari kemungkaran...
hanya padaMu aku berserah..
dan hanya padaMu aku memohon pertolongan...
bantulah hambamu ini Ya Allah...
berilah petunjuk dan hidayah
kepada hambaMu yang hina ini...

4 comments:

fiqhullughah said...

salam,tati..sabarlah..kadang2 ujian mendidik kita,agar dekat padaNya..mengenang kembali kslahan dri..ape pun kte nk mtk maaf kdg2 menyepi..kite pun rindu saat dulu bersama..mga ade rzki jg..

NUR DAIE said...

salam..
thanks rahmah...
semoga persahabatan antara kita berkekalan hingga ke akhirnya...
awak banyak bg kefahaman kat kita tentang sahabat masa kat surau MJ...huhuhu..
sdey bila ingt semula...
banyak kenangan la...

bint hamdi said...

huhuhuhu....nak jugak2...
huhuhuu.....rindu jugak waktu2 kat MJ..uwaaaaaa......terima kasih rahmah n tatik...semoga ukhwah yang terjalin kekal ke akhirnya..
sayang kamu kerana Allah..

NUR DAIE said...

nak jugak tu,,,hehehehe