Followers

Tuesday, January 11, 2011

KPIJ....

Alhamdulillah, buat pertama kali anak-anak JOHOR dikumpulkan pada 10/1/2011. Selama ini aku tidak mempunyai kekuatan untuk mengadakannya kerana diriku yang keseorangan. Walaupun aku mempunyai sahabat2 lama KPIJ di sini, tapi mereka juga sama sepertiku, masih tiada keberanian untuk mengadakannya. Cuti semester lepas aku nekad, aku akan cuba untuk jalankan misi ini. Selama aku ditaklifkan sebagai exco perhubungan kampus, aku masih tidak nampak apa yang telah aku buat untuk membantu KPIJ. Hanya mengadakan MALAM BERSAMA PKPIM, KEPITAR DAN KPIJ sahaja. Tetapi selepas itu nyata aku sndiri tidak melakukan apa-apa.


Cuti semester lepas KPIJ mengadakan PMG di UTHM, aku telah mengajak beberapa orang sahabat dari UniSZA. Aku lihat kesungguhan mereka semasa PMG. YDP KPIJ juga mengatakan dia lihat KPIJ di UniSZA dah kuat. Tapi bagiku masih tidak kuat sebenarnya, kerana kami tidak pernah mengadakan apa2 program bersama. Kata-kata dari YDP membuatkan aku semakin kuat dengan keputusanku. Aku akan cuba yang terbaik.

Aku berbincang dengan seorang sahabat mengenai keputusanku, dia menyokongku. Akhirnya kami membuat mesyuarat kali pertama. Kami berbincang berkenaan KPIJ. Aku mencadangkan supaya diwujudkan organisasi di sini, supaya kita nampak hasilnya. Untuk pertama kali kami bercadang mengadakan MALAM SERASI BERSAMA untuk memperkenalkan KPIJ itu sendiri.

Aku juga telah memilih beberapa orang untuk berada dalam organisasi ini..antaranya ialah :

Ex-Officio : aku lah :) (tapi  kat dalam ni orang kata aku kapten..haha padahal aku mantan je)
Pengerusi : Nazir (degree Dakwah)
Timb. Pengerusi : Syakirah (degree Dakwah)
Setiausaha : Anwar (dip tesl)
Timb.Setiausaha : Zaleha (degree dakwah )
Bendahari : Reza
N. Bendahari : Fizah (degree dakwah)
Hewi : Julaiha (degree dakwah)
E.Perhubungan :
  1. Amirul Rauf (degree sains sosial)
  2. Fardianah (degree dakwah)
  3. Syarina (degree dakwah)

E. Kaderisasi :
  1. Rasyid
  2. Aisah ( degree dakwah)
  3. Atikah (degree dakwah)
E. Dakwah
  1. Fazlinah
E. Publisiti & Tgs2 Khas
  1. Azizul (dip pentadbiran Islam)
  2. Faraheen (degree dakwah)
  3. Alif (degree syariah)
  4. Syakila (degree sains sosial)
E.Ekonomi
  1. Azizi Aziz (degree pengurusan)
Tahniah kepada yang telah terpilih.

Aktiviti Malam serasi bersama 

  • Tayangan
  • Taaruf semua ahli
  • Pengenalan KPIJ
  • Cabutan bertuah
  • Pengenalan AJK
  • Sesi Soal Jawab
  • Cabutan bertuah
  • Jamuan
TAHNIAH  KEPADA SEMUA AJK PENAJA :)

No comments: