Followers

Monday, January 17, 2011

aku yang masih mencari...

aku...
masih mencari apakah status aku...
benarkah aku seorang mahasiswi???
apa yang aku faham tentang mahasiswi???
bila orang bertanya adakah aku mampu menjawab sebagai seorang mahasiswi???

aku masih mencari apakah status aku....
adakah layak aku digelar mahasiswi???
sedangkan aku masih mencari ilmu, masih bertatih mencari pengalaman dan pengetahuan...
layakkah aku???

aku masih teringat persoalan2 yang dikemukakan oleh sahabat-sahabat kepadaku...
adakalanya selepas menjawab aku memikirkan kembali adakah benar jawapanku???
adakah itu jawapan seorang mahasiswi???

tanpa ku sedar....
masa berlalu pergi...
matahari terbit dan terbenam setiap hari...
hari berganti hari...
bulan berganti bulan....
tahun 2010 melabuhkan tirai...
tahun 2011 datang tanpa disedari...
tidak lama lagi...
aku bakal menjadi graduan...
sekali lagi persoalan demi persoalan...

aku masih mencari jawapan...
benarkah aku seorang mahasiswi???
benarkah aku bakal memegang status sebagai graduan???
layakkah aku???

YA ALLAH...berilah aku jawapan...semoga segala yang aku pelajari selama 22 tahun mendapat keredhaan dan keberkatan dariMU..AMIN YA RABB....



No comments: