Followers

Saturday, June 20, 2015

.::KUN ANTA::.

Ketika ingin bersaing dengan yang lain,
Aku ingin meniru perwatakan luar dan dalamnya
Jadi, aku boleh jadi seorang yang lain
Hanya untuk berbangga
Dan aku sangka jika aku lakukan seperti itu aku akan dapat kelebihan
Tetapi yang ku perolehi hanyalah kerugian di atas perwatakan ku ini
Kita tidak memerlukan harta untuk menambah kecantikan,
Kecantikan dalaman (jauhari) ada di sini
Di dalam hati ia bersinar
Kita tidak perlu memandang pandangan orang lain untuk apa yang tidak ada
Yang tidak sesuai dengan kita,
Itulah kecantikan kita
Semakin bertambah hingga ke atas
Jadilah diri kamu sendiri
Pasti akan menambahkan lagi kecantikan yang sedia ada
Sungguh aku menerima mereka
Tetapi tidak pula aku meniru perwatakan mereka
Melainkan apa yang telah aku terima itu aku telah redha
Aku ingin menjadi seperti diri aku sendiri
Inilah aku
Hal ini kurasakan sudah cukup
Dan aku sangat pasti
Aku akan jadi mengikut kemampuan diriku
Aku tidak perlukan orang lain menerimaku
Aku akan jadi apa yang aku suka
Kenapa aku perlu peduli tentang penerimaan mereka terhadapku?

No comments: