Followers

Wednesday, December 8, 2010

bOrinG yaNG TeraMat...

Saat ini hanya tinggal aku, romateku, dan sahabat sekumpulanku "kita b'6, bukuku bukumu jua :)" yang  masih berada di asrama bersama-sama berjuang demi menyiapkan proposal tesis yang dirasakan kami agak ketinggalan jika dibandingkan dengan sahabat-sahabat lain. Mana tidaknye mereka sudah pun melangkah ke bab ke-2, dan ada juga yang telah melangkah ke bab ke-3, tapi kami??? masih lagi berlari-lari anak cuba menyelesaikan proposal.  1/12/2010, jam menunjukkan 1.30 petang merupakan waktu paper terakhir bagi kami semester 5.

Seharian aku duduk di asrama, keboringan yang melanda telah ku lalui. Sudah puas ku lihat cerita berulang-ulang kali. Hendak keluar berjalan,  hujan menandakan aku perlu duduk diam di dalam bilik. huhuhu...waktu ini selimutlah yang menemaniku....

Saat keboringan melanda, terlintas difikiranku beberapa nama yang teramat ku kenali...di mana mereka sekarang ini? itulah persoalan yang timbul...aku merindui mereka...saat ini aku memerlukan mereka..sahabat yang dulunya selalu menasihatiku ketika aku terleka, sahabat yang bersamaku saat aku kesedihan, sahabat yang memahamiku dalam apa jua keadaanku, sahabat yang sentiasa berusaha membuatkanku tenang tatkala ku berada dalam keresahan, di mana kalian??? kenapa kalian menghilang? kenapa kalian menyepi??

tiba-tiba music memecahkan kesunyian...1 mesej diterima..dari seorang sahabat yang baru ku kenali tp tidak pernah bersua, hp adalah alat perhubungn kami...tatkala ini dia sahabat yang memahami keadaanku...w'pun aku tidak pernah mengatakan keadaanku tetapi dia seolah2 merasainya...mesej yang diberikan membuatku aku bersemangat kembali..terima kasih sahabat...



No comments: