Followers

Sunday, March 29, 2015

Keliru.....Resah.....Gundah.....Sabar.....BAHAGIA

Aku yang masih keliru...
Banyak persoalan yang selalu bermain difikiranku....
Aku tidak mahu banyak berfikir benda yang belum masanya berada dimindaku...
Kerana ianya akan membuatkan aku buntu...
Dan menyebabkan aku tak menentu..


Aku yang masih resah....

Resah...aku semakin resah...
Tatkala memikirkan persoalan yang sentiasa bermain diminda...
Dan hakikatnya aku tidak menduga....
Dengan ujian dan cabaran yang melanda....


Aku yang masih gundah...

Penantian yang tidakku pasti membuatkan aku gundah...
Tiada penyelesaian yang ku jumpa...
Hanya persoalan demi persoalan setia diminda...
Sehingga akhirnya aku pasrah dan redha
Dengan ketentuan dariNYA...


Aku yang masih sabar....

Sabar dengan kerenah mereka...
Sabar dengan ujian yang melanda...
Sabar dengan ujian yang diterima....
Dan akhirnya Sabar membawa BAHAGIA...


Pertemuan yang tidak disangka....

Perancangan Allah yang tidak diduga....
Berkat kesabaran, Kebahagiaan yang sentiasa diterima....
Moga berkekalan selamanya....
Perlu sentiasa positif, jujur, ikhlas, yakin kerana itulah kunci Bahagia.....

No comments: